بروشور یا Brochure بخش جذایی ناپذیر بازاریابی است. طراحی و نحوه نگارش بروشور خوب، نه تنها با قرار دادن جلوه های بصری فریبنده آن، بلکه قرار دادن اطلاعات محصولات خاص در طراحی بروشور نیز می تواند آن را به نوعی کلکسیون مبدل سازد و می تواندد در تعاملات با مشتریان بدون نیاز به توضیحات رو در رو به کار گرفته شود.
۷ راهنمایی در نحوه نگارش بروشور که موجب افزایش فروش می شود
رعایت این ۷ راهنمایی در نحوه
نگارش بروشور که موجب افزایش فروش می شود، تلاش های بازاریابی شما را تحت پوشش قرار می دهد.
۱ – اطلاع از خواسته خوانندگان
تجزیه و تحلیل در طراحی بروشور های حرفه ای، طبق آنچه خوانندگان می خواهند و می پسندند و طراحی آن از نقطه نظر مخاطبان عامل موفقیت شماست که این امر با ارزیابی نظر خوانندگان میسر خواهد شد. طبق ماهیت کسب و کار بایستی به سوالات و نیاز های خوانندگان جامه عمل بپوشانید.
۲ – تحریک و ایجاد انگیزه در مخاطبان برای مراجعه به مطالب داخل بروشور.
آنچه در وهله نخست به چشم مخاطبان می آید، جلد روی
بروشور
است. لطفا از اصطلاحات فنی صنف خود در نگارش محتویات
بروشور
استفاده نکنید. به مزایای دامن زدن به اصطلاحات انگیزشی که موجب باز شدن صفحات داخلی آن خواهد شد، بیاندیشید.. به خوانندگان خود نشان دهید که چیزی در محتویات آن است که موجب علاقه مندی آن ها خواهد شد. یک دعوت انحصاری، یک خبر وو گزارش رایگان، تخفیف ویژه یا یک آگهی پیش پرداخت فروش. تنها به قرار دادن
لوگو و نام محصول خود بر روی جلد
بروشور
بسنده نکنید.
۳ – ایجاد مندرجات و لیست محتوای بروشور
در بروشور های ۸۸ صفحه ای و بیشتر، قرار دادن لیست مندرجات بسیار سودمند و قابل استفاده است. آن را در بخشی مجزا از محتوا قرار دهید. از مضامین برای فروش
بروشور
خود استفاده کنید و از کلمات سرد کننده ذهن مانند مقدمه یا شماره ومدل فلان استفاده نکنید. مهمترین نکته و اصل فروش خود را انتخاب و آن را در عنوان
بروشور
قرار دهید.
۴ – محصول خود را توصیف کنید.
برای تشریح محصولات خود، لیستی از ویژگی های محصولات و واقعیت هایی در مورد ان ها را تنظیم نمایید. به یاد داشته باشید خریدار محصولات شما، کاربر و استفاده کننده آن نیست. بنابراین همواره بیش از یک مزیت در مورد ویژگی هر محصول ذکر نمایید.
۵ – تشویق مخاطبان برای نگه داشتن بروشور
قرار دادن اطلاعات مفید و کاربردی در
بروشور
خوانندگان را ترغیب به نگه داشتن، رجوع به آن و یا واگذار کردن آن به دیگران می کند.
۶ – تغییر شکل دهید.
چه کسی گفته
بروشور
بایستی A44 باشد یا بروشور سه لت طراحی شود؟ می توانید طبق ماهیت کسب و کار خود آن را به شکل ساندویچ یا توپ فوتبال طراحی نموده و از تصورات خود هنگام
طراحی بروشور
استفاده کنید. آن را به شکل های مستطیل، مربع و دایره و …… طراحی کنید. با این کار، بیش از حد متوسط نتیجه بخش خواهد بود. تنها محدودیت در
طراحی بروشور
تصورات و بودجه شماست.
۷ – شخصی سازی کنید.
یک سخنران با تجربه در مواجهه با مخاطبان می تواند یک چهره را انتخاب و با آن صحبت کند نکته ای که در
طراحی بروشور
نیز می توانید از آن بهره مند شوید.
منبع: نحوه نگارش بروشور